Eenvoud die niet belazert: consumentenvertrouwen
19 October 2022

Duurzaamheidslabels schieten als paddestoelen uit de grond. Zal er ooit één universele komen die we allemaal gemakkelijk kunnen begrijpen en die niemand meer voor de gek houdt? Tijdens een recent webinar van Agrifoodnetworks.org. over ALDI's keuze voor PlanetProof zei 71% van de deelnemers te denken van wel; 29% vond het een illusie. Peter Leendertse van milieuonderzoeks- en adviesbureau CLM en Erna van der Wal van supermarktformule ALDI lieten zien dat een gefocuste aanpak en vooral communicatie naar consumenten van belang zijn voor de levensvatbaarheid van een duurzaamheidslabel. De klant gaat het om iets wat hem of haar aanspreekt en wat vertrouwen geniet. Hoe dat tot stand komt, zal hem of haar worst wezen. Zodra ze echter ontdekken dat er verschillen zijn tussen standaards, groeit het wantrouwen. Hoe gaan supermarkten en voedselverwerkers daar mee om?

Bekijk daarvoor het webinar: On the way to Planet Proof, assuring trust by data: https://youtu.be/v8KlR85o3u

En lees het interessante artikel op foodlog, naar aanleiding van het webinar: foodlog.nl/artikel/aldi-weet-wat-consumenten-vertrouwen-geeft/